VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 mars 2009

Det stormar i London

Det är snart dags att krypa ner i sängen för en god natts sömn(hoppas jag). Det blåser och stormar ute som den värsta höstdagen i Skåne. Det är skönt att sitta i min lilla lya framför datorn. Tack för tipsen om rockaffärer. Jag ska ge mig ut och se om jag hittar något som jag vågar köpa till min lilla rocktjej där hemma.

Här sitter jag i kurslägenheten och jobbar med mina texter innan min coaching timme idag. Kursen är helt fantastisk. JAg lär mig så mycket nya saker om skrivandet och det viktigaste av allt, det måste ta tid. Jag har haft några konstiga förväntningar på att jag ska hinna skriva så mycket bara för att jag är här, men så enkelt är det inte. Det måste få ta tid.



En fantastisk pub i Bloomsbury där längenheten ligger.




Vårblommorna är planterade, det var mycket vacker och härligt när jag var ute idag, tills det började blåsa,såklart.


Det som alls är värt att göra förtjänar att göras väl. - LORD CHESTERFIELD


Ha det bra

Natti natti

Cattis

Inga kommentarer: