VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 25 mars 2009

Utmaning 84 - 3 önskningar som går i uppfyllelse av anden

Jag har för första gången på länge en ledig dag. Jag tänker städa för här är så smutsigt. När jag putsar av datorskärmen tittat anden ut. Han har bott där i över en månad nu, men det är första gången idag som han tilltalar mig. Jag hoppar till lite när han frågar:
-Hej min vän, hur har du det idag?
-Trött, less på allting, stressad över renoveringen.
-Vad kan jag hjälpa dig med? Jag kan tillgodose tre önskningar. Önska dig vad du vill, jag fixar det.
Hjärtat hoppade till på mig igen. Tre önskningar? Vad ska jag önska mig då?
-Det första och viktigaste för mig är att mamma och pappa kommer och säger att pappa ska bli nykter och att de älskar mig. Kan du verkligen ordna det?
-Självklart vännen,inge problem, vad är nummer två då?
-Att killarna fixar mitt kök till festen, komplett, med tapeter, lister, kakel m.m Då skulle lyckan vara fullkomlig. Men det är bara drygt tre veckor till festen, hur fixar du det?
-Bekymra dig inte om hur jag fixar det, men jag lovar dig att dina önskningar ska slå in. Den sista då, vad vill du då ska hända?
-Låt mig få resa till London igen på skrivarkurs, för det var den bästa resan jag någonsin har gjort.
-Kunde du inte valt några svårare önskningar? säger anden med ett leende. Dessa önskningar kommer att slå in fortare än du tror. Är det dessa önskningar som gör dig lycklig ska du se att de kommer att slå in. Släpp taget och låt mig ta över så ordnar allt sig.

När anden sa den sista meningen kändes det som en sten föll från mitt hjärta. Vad härligt att släppa taget om allt det som tynger mig och veta att någon annan ordnar det åt mig. Det blir en bra dag i dag, det känner jag på mig.


Ha en bra dag nio också

Cattis

4 kommentarer:

Ann Ljungberg sa...

Härligt! Ja, det blir en bra dag och jag håller tummarna för att du får dina önskningar uppfyllda! Själv blir jag uppfylld av den positiva anda din ande utstrålar.

Sindarin sa...

Sv: Be my guest, det är bara att läsa på vetja =P

Cecilia Sahlström sa...

JAg önskar dig också en härlig dag och att du får det du önskar dig. Det kändes som om du skrivit genomsyrad av tillförsikt! Härligt! CIssi

liselotte sa...

En riktigt fin och livsbejakande ande. Den text ger en stark känsla av hoppfullhet och tillit.Lycka till med dina önskningar