VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 9 mars 2009

Hemma igen

Jaha, då sitter jag här i min fleecetröja med en tekopp bredvid mig framför datorn igen. Veckan gick fort. Jag är mycket trött och full av nya intryck. Det stod blommor på bordet från både min älskade syster och min älskade man. Då känns det bra att komma hem. Min äldsta dotter låg och sov på soffan och väntade på mig och alla presenter. Den lilla dottern sov i sängen och tyckte att mamma var jobbig som slängde sig över henne och pussade på henne. Men vem kan låta bli det när man varit opussad i 8 dagar. Inte jag i alla fall.

Konferensen gav mig väldigt mycket. Jag fick äran att sitta bredvid Johanna Wistrand och lära känna henne lite till efter författarcoachveckan. Eric Maisel från USA föreläste hela lördags förmiddagen om konsten att sortera sina tankar. Han menade också att man är aldrig för upptagen än att kunna ta 10 minuter till att skriva varje morgon för att få utlpopp för sin kreativa sida. När det var dags att äta lunch på söndagen fick jag göra något som jag inte trodde att jag skulle få göra. Jag fick sitta mitt emot Fay Weldon och äta. Vilka har gjort det?? Jag bytte några ord också med henne. Trevlig avslutning på en helt underbar vecka.

Vi fick också lyssna på Cynthia Morris och hennes berättelse om hur viktig feedback är för vårt skrivande.

Jaqui Lofthouse pratade mycket om att tro på sig själv under sitt kreativa arbete.

Jag fick också möjligheten att träffa Sofie vilket gjorde mig mycket glad. En härlig skrivpuffs kompis

Jag kan inte med ord beskriva vad denna vecka betytt för mig.

Tack Ann
Tack Johanna
Tack Christina, Patrik, Jonas och Susan. Mina kurskamrater som tillsammans med mig skapade oförglömliga texter.

Tack min älskade familj för att ni lät mig åka.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag har följt din resa och du verkar ha haft det helt underbart. Det är kul när upplevelserna överstiger förväntningarna.

skimmer sa...

Du verkar ha haft en härlig kurs/upplevelse.
*avis*