VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 26 mars 2009

Nu är det lite mycket

Hejsan,

Nu har det blivit lite för mycket för mig. Jag orkar inte göra så särskilt mycket om dagarna, mer än det som jag "måste", jobba och praktisera. Igår hade jag en hemsk dag med tårar och ilska. Jag blir riktigt rädd när jag känner mig sliten och trött, för jag vet inte hur länge det ska vara. Jag berättade för maken att jag inte mådde bra och att jag var ledsen över att ingen kunde säga att köket skulle bli klart. Då lovade han att det skulle bli klart och idag berättade han att de skulle börja lägga golvet på måndag.

Torsdagar är den enda lediga dagen jag har i veckan och jag försöker verkligen att ta det lugnt. Samtidigt är det en massa ärende som måste göras. Jag har köpt födelsedagspresent till min Rebecca som fyller 15 på söndag. Jag har varit och hämtat mina nya bågar för jag tålde inte de andra jag köpt. Jag hoppas att jag ska gilla dessa med, och de är faktiskt riktigt snygga. (kommer bild sedan)

På lördag ska vi köra till Tyskland och köpa det som alla de andra ska dricka på min fest. Egentligen har vi inte tid, men det måste ju också göras. Det var hemskt vad det blev en massa måsten i mitt liv just nu. De lärda säger ju att det finns inga måsten.

Min syster jobbar på kronfågeln på orderkontoret där hon sitter i telefon, gissa hur mycket hon har haft att göra denna fågelglasveckan?? MYCKET!!! Hon jobbar övertid varje dag och jag hämtar hennes gosse Alexander 3,5 år på dagis varje dag klockan 3. Vi går ner i mosters källare och sitter och myser i soffan. Det är skönt när jag kan hjälpa till med det jag kan och det är inget jag blir trött över heller för vi har det lugnt och skönt tillsammans jag och Alexander.

Ha det bra, det kommer skrivövningar och bilder när jag får lite kraft.

Cattis

1 kommentar:

Ann Ljungberg sa...

Catharina, glöm inte att andas! Ett råd jag borde ge mig själv också nu. Visst finns det en massa måsten men det är ju för att man vill så mycket! (din text kommer imorrn förresten)