VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 4 mars 2009

Ledig dag idag från skrivarkursen

Ja, då var snart den "lediga" dagen snart slut. Jag åkte lika tidigt i morse jag gör när jag åker på kursen för jag vill göra det jag bestämt och sedan vara hemma och sitta vid datorn. Stormen från igår har inte visat sig idag. Det är lugnt och fint och fåglarna kvittrar. Himlen är till och med lite blå på vissa ställen

Jag åkte till Trafalgar Squar och gick till Harrods. Jag fick se både Big Ben och Houses of parlament.















Jag tänkte gå förbi 10 Downing Street, där premiätministern bor, men jag kom bara hit. Det var poliser och galler för den gatan.

















Jag letade mig till Carnaby Street och hittade saker till mina döttrar. Tack för tipset. Jag har aldrig varit på Carnaby Street trots att jag varit i London tre gånger tidigare, så det var en härlig upplevelse. Det var en mycket mysig gata tyckte jag.




Sedan jag kom hem från city har jag bara roat mig framför datorn, nu ska jag äta och duscha och sedan ska jag skriva på nya scener och ändra lite i det jag redan skrivit. Ann berättade igår att de som är nybörjare jobbar i snitt tre år med sina manus. Jag har jobbat i ett år, så jag har en bit kvar. Det är en väldigt lärorik kurs och den är värd varenda krona.

Det finns bara en enda vrå i universum som du kan vara säker på att kunna förbättra och det är ditt eget jag. - ALDOUS HUXLEY

Ha det bra

Cattis

Inga kommentarer: