VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 4 mars 2009

Utmaning 63 en bild med mobiltelefoner

Anton och Sara, två klasskamrater i åttonde klass sitter på en bänk utanför skolan. Båda två skriver meddelande under tystnad. Tystnaden mellan dem är påtaglig. Ansiktena är samanbitna och det ser ut som om det gäller liv eller död. De säger ingenting till varandra, fingrarna bara flyger över siffrorna på telefonerna. Det börjar pipa först i Saras mobiltelefon och sedan i Antons, ungefär samtidigt.Sara trycker på knapparna och får fram sitt meddelande. Anton gör samma sak. Antons ansikte spricker upp i ett leende och slänger sig om halsen på Sara. Meddelandet var från henne där hon bad om förlåtelse och talade om för honom att det är honom hon vill ha.


Vilken tur att mobiltelefonerna finns när det är så svårt att uttala det magiska ordet - förlåt.

Det finns ett ord som befriar oss från livets allabördor och sorger: Det ordet är kärlek. - SOFOKLES

Ha det bra

Cattis

2 kommentarer:

skimmer sa...

härligt. vardaglig bild med en känslosam avrundning...

Tjotten sa...

Fick mig att tänka på barndommens "Mina vänners bok". Jag älskade att skriva den lilla dikten:
Det finns ett litet ord,
ej mycket använt på vår jord.
Det lindrar smärta, hindrar gråt.
Det lilla ordet förlåt.

Kul skildring av ett typiskt "idag".