VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 6 mars 2009

Tråkigt att kursen är slut

Jaha, då hade dessa dagar passerat. Bara så där. Ja, tiden går fort när man är lycklig. Jag är lika lycklig inombords som jag ser ut på bilden. Vilken fantastisk kurs. Den har gett mig väldigt mycket. Jag skulle aldrig kunna fånga läsarna i en bok om jag inte gått denna kurs. Jag hade min sista coachingtimme med Ann först på förmiddagen och sedan avnjöt vi en fantastisk god lunch tillsammans på en Italiens restaurang.

Jag har otroligt mycket att jobba med när det gäller boken och vidareutveckla det jag redan har skrivit, men nu ska den få vila tills jag har fyllt 40. Jag vill inte skapa en inre stress genom att vilja skriva, men inte hinna, det är bättre att bestämma redan nu att den ska vila i några veckor.




Efter lunch var det dags för den absoluta sista skrivövningen. Ni ser själva hur koncentrerade de var, mina kära kurskamrater.


Nu har vi sagt hej då, men jag har tur som ska få träffa den ena tjejen igen på konferensen vi ska på över helgen.

Jag har börjat packa så smått nu, för konferensen varar i morgon mellan 9 och 19 och sedan är jag nog rätt trött när jag kommer hem. På söndag får jag ta packningen med mig till konferensen och sedan gå tidigare därifårn för att hinna med mitt flyg.

Jag längtar efter min familj nu och jag vet att de längtar efter mig med.

Vad jag menar är att varje människa måste låta sin intuition visa vägen och sedan vara beredd att tolerera vandringen utan rädsla - SHAKTI GAWAIN

Ha en bra kväll

Cattis

1 kommentar:

Hilda sa...

Vad spännande det låter med skrivarkurs....:)