VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 12 mars 2009

Utmaning 71 ett husdjur

Lampan tänds fast det är mörkt ute, Vad menar matte med detta? Jag vill sova lite till, det är bäst att jag förflyttar mig till soffan där vet jag att jag får vara ifred några timmar. Ah, det ligger en stol i vägen i soffan. Vad är detta för konstigheter? En stol på min sovplats i soffan. Jag tittar på matte och hon fattar direkt att jag vill ha bort stolen. Hon kommer till mig, tar bort stolen och ger mig en klapp på kinden. Min underbara matte som nästan alltid gör som jag vill.

Hon var borta väldigt länge precis och jag fick ligga själv hela dagarna här hemma. Jag undrar var hon var någonstans. Hon brukar inte lämna henne, så det måste ha varit viktigt. Jag har inte fått vara ute och springa bredvid cykeln nu när hon har varit borta. De andra i familjen verkar inte bry sig så mycket om mig som matte gör. Matte kelar alltid med mig, jag får alltid sova på hennes rum fast jag får inte plats i hennes säng. Jag kan inte förstå varför hon inte kom hem med en bredare säng när hon kom hem med denna nya. Jag lägger mig alltid i hennes säng innen hon kommer och ska sova, men hon tittar på mig och säger "ska du sova på ditt täcke?" Vad tror hon? Det klart att jag inte vill, men på något konstigt sätt hamnar jag alltid på golvet. Vissrligen på ett täcke och en filt, men det hade varit mysigare i hennes säng. Om hon hade kunnat ligga stilla när hon sover hade jag stannat kvar i sängen, men hon vänder och vrider och puttar på mig och det stör min sömn och det gillar jag inte.

Min lillmatte har börjat ta ut mig i koppel och ibland har hon en kompis med sig, men oftast är det bara hon och jag. Jag gillar det. Hon verkar bry sig om mig. Jag hoppas i alla fall att hon går ut med mig för att jag vill och behöver promenaderna inte för att hon vill vara ute. Denna sanning kommer jag aldrig att få reda på, men jag gillar att vara ute, så jag bryr mig inte om hennes motiv.

En sak jag skulle vilja påpeka till min matte, det är min mat. Varför får jag samma sort varje dag, varje vecka. Kan du inte köpa något som smakar lite annorlunda en enda gång? Varför kan jag inte få en smörgår en gång om dagen? Det hade jag gillat.

Jaha, då är min historia slut. Jag hoppas ni förstår att jag älskar att bo här hos min matte även om jag inte får plats i hennes säng.

Ur Ginas perspektiv (en cairnterrier 7 år gammal)

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Hahaha...så rörande. Det där med sängen tyckte jag var så fint! Och vilken rar hund. Men varför låg stolen i soffan? Var det för att förhindra din hund att hoppa upp i soffan när du inte var hemma?

Cissi

Cattis sa...

Min stora hund löper så jag vill inte ha henne överallt med sin blodiga rumpa.