VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 21 mars 2009

utmaning 80 - en bra idé

Det är höst och Sara sitter och tittar ut genom fönstret i från tv-soffan. Tankarna är många och hon vet inte om hon vågar följa sin dröm. Drömmen är att skriva en bok, men "Hur gör man?" undrar hon. "Är det en bra idé, att försöka skriva istället för att jobba?"

Hon sätter sig vid datorn och börjar skriva några rader. Raderna blir fler och fler och fingrarna bara flyger över tangentbordet. Det ser inte svårt ut alls för henne att skriva. Hon sitter framför datorn i flera timmar och när hon går därifrån för att gå ut och ta lite luft har hon skrivit 25 sidor. Det gick hur lätt som helst och kanske kan det vara en bra idé att skriva en bok.

Pausen på trappan med lite frisk luft ger Sara ny energi att skriva mer och tankarna klarnar. Kanske kan drömmen om att skriva en bok bli verklighet. För Sara är det vekligen en bra idé följa hjärtat för det var längesedan hon lyssnade på det. Nu ska hon göra allt vad hon kan för att det ska bli en bok, skriva fler efter den och förhoppningsvis i framtiden tjäna en slant.

Äntligen vågar hon följa sitt hjärta.

Ha en bra dag

Cattis

4 kommentarer:

Tjotten sa...

En bra idé och en resa att längta till. Våra tankar går åt sammma håll men så är det kanske för alla oss på SkrivPuffen.
Jag hade så gärna velat åka iväg på skriv kurs eller gå en riktig skriv kurs på ett år. Jag hade velat föja medc dig till London, men pengar finns inte.
Lycka till!

Cattis sa...

Då kan du följa med om ett år. Ann ska vara i London en vinter till och ha kurser nästa vinter igen. Jag ska dit igen. Det är min dröm för tillfället.

Cecilia Sahlström sa...

Det är en dröm värd att kämpa för! Jag hoppas att du själv kan fullfölja drömmen hela vägen ut! Och det finns ju alltid kurser att gå här i Sverige också! Jag hade en gång en kollega, hon blev avställd i samband med neddragningar. Hon hade gått flera skrivkurser, bland annat i Halmstad. När hon blev avställd, levde hon sin dröm och skrev "Tomten är far till alla barnen"! Det tycker jag var fantastiskt! Nu håller hon själv kurser - Monica Rolfner! Ett strålande exempel på att det faktiskt går!! KRam Cissi

Margareta sa...

Det låter som flyt!!