VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 10 mars 2009

Utmaning 69 - att äga

Åsa vet att hon inte kan äga någon annan människa. Varje gång Magnus går ut ställer sig Åsa ivägen och säger till honom att det är de som lever ihop och att det är henne han ska vara med. Magnus försöker att förklara att han måste få känna sig lite fri inte känna sig låst. "Du är min" säger Åsa då med darr på rösten. "Nej, jag är min egen" svarade Magnus bestämt.

"Men, men, det är ju vi, du och jag, är det inte det?". "Jo, men vi måste träffa andra också, du vill väl inte mista mig för att du trodde att du ägde mig?" "Jag ska inte mista dig, du är min" Nu rinner tårarna nerför kinderna på henne.

"Nej, det ska du inte, men låt mig gå ut någon gång ibland så ska du se att vi kan leva ihop" Han vill verkligen gå ut utan Åsa, men hon stod kvar framför dörren och vägrade flytta sig. Han fick ur sig en djup suck och tog ett steg mot henne, flyttade på henne,öppnade dörren och gick ut. Han var fri. Vilken härlig känsla.

Åsa skönk ner vid väggen och bara grät. Skulle hon få se honom igen?

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Huvvaligen! Det där är ägaroket! Och rädslan, det dåliga självförtroendet, osäkerheten! STackars Åsa! Och vad hemskt för henne när det går upp för henne vad hon gör och varför hon förlorar!
Bra! Det känns som om du verkligen fick en härlig upplevelse på skrivresan till London! Välkommen tillbaka till gamla Moder Svea:=)! Cissi

Sofie B-C sa...

Skönt att se att du kom hem ordentligt. Hoppas resan gick bra att och alla blev glada för presenterna. Visst var det en spännande konferens och det var jättekul att träffas. Måste dock erkänna att jag blev lite trött mot slutet -gick faktiskt efter Weldon föredraget, för det kändes så rätt att gå hem med just det! Ha det bra, Sofie