VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 1 mars 2009

Första dagen i London

Klockan är 6 här i London och jag dricker min andra kopp te med fågelkvitter utanför fönstret. Hur härligt som helst. Jag förstod i dag att jag inte riktigt fattat vad jag ska göra här i London eftersom jag inte planerat mina skor efter många promenader. Har jag missat hur många steg man går när man är i London? Jag har mina nya stövlar + ett par högklackade eccostövlar som jag lånat av min syster. Jag fick skoskav av mina stövlar igår och måste använda de andra idag. Högklackade!! Hur mår mina fötter efter det?? Jag tror att jag köper ett par gympaskor idag eller i morgon.

Jag lade mig tidigt igår kväll och det känns skönt idag att jag sovit många timmar. Jag skulle chattat med mina barn via msn igår, men jag orkade inte hålla mig vaken. Vi får göra det idag istället. Det är lite jobbigt att vara ifrån dem där hemma, men jag vet att de klarar sig och har det bra, men längtan är stor efter dem.

Det ska bli spännande att åka till lägenheten där kursen ska vara idag. Jag tänker åka tidigt så jag känner mig trygg om jag springer vilse här.Då har jag tid att leta mig dit jag ska vara. Schemat i kursen idag är gruppövningar på förmiddagen, gemensam luch och sedan har jag en timme ensam med min coach. Efter det är jag ledig och då ska jag till Oxford Street igen, tänkte ja. Jag har planerat min shopping på det viset att jag går till en av de planerade affärerna varje dag, för då blir det inte så mycket på onsdag när jag är ledig, då kan jag skriva med den dagen.

Jag längtar verkligen efter att få höra vad Ann har att säga om min text och jag längtar ännu mer att få börja skriva mera.

Nu ska jag skriva ett mail till min syster.

Frihet innebär att man själv väljer börda - HEPHZIBAH MENUHIN

Ha det bra

Cattis

Inga kommentarer: