VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 28 februari 2009

Nu är jag framme i lägenheten i LONDON!!

Jag sov två timmar i natt och lite,lite på planet. Jag har gått Oxfordstreet och Regentstreet X antal meter, med min resväska i släptåg. Med skoskav av mina nya stövlar! Jag som skulle vara fin idag, men det blev lite smärta för att jag var så fåfäng. Jag letade efter Disney Store, men hittade den inte. Var jag för trött eller hade den flyttat på sig??

Jag fick en större lägenhet än den jag bokat. Värden frågade om det gjorde något. Nej, sa jag, det är ok. Jag bor i en stor tvåa. Två stora sovrum och ett stort kök med vardagsrum. Detta är mina "lilla" skrivarlya för en vecka.


Jag fick igång internet direkt, men när jag laddade in bilder så dog datorn, jag blev stirrig och ledsen, men hoppades att det var batteriet. Och det var det. Nu önskar jag och hoppas att den är med mig varje dag denna vecka. Ska den överge mig kan den vänta tills jag är i Sverige igen tycker jag.

Jag ska snart sova för att vara pigg i morgon. Just nu känns det rätt bra med tanke på hur lite jag sovit i natt, men det blir spännande i morgon och då vill jag vara pigg, i alla fall så pigg jag kan vara.

Många små blir något stort - GEOFFREY CHAUCER

Ha det bra

Cattis i London

1 kommentar:

Cicki sa...

Ha det fortsatt trevligt i London.