VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 16 februari 2009

Mindre än två veckor till London

God morgon, Ja, nu är det sportlov i Skåneland och jag ska hämta mina flickor nu på förmiddagen hos deras pappa. Idag måste jag tömma min tvättstuga för i morgon ska den påbörja sin förvandling till kök. Vi ska flytta ner kök och vardagsrumm i källaren när vi renoverar häruppe. Plats har vi, MEN vi har så mycket saker oxå. Men som jag brukar tjata om här på bloggen - En sak i teget - ska jag väl klara av att ge alla sakerna nya platser.

Helgen har varit väldigt fin och mysig. Igår hade vi en OA(Overeaters Anonymous) träff. Vi är några som lärt känna varandra genom att vi är matmissbrukare och vi har träffats på 12stegsmöten. Vi träffas ungefär en gång i kvartalet, med barnen. Vi har det så fantastiskt trevligt och det ger mig så mycket att umgås med dem. Denna gång var vi hos syrran så jag kunde går dit.



Boken vill jag oxå skriva på för jag vill ha mer material med mig till London. Nu räknar jag verkligen ner, kan ni tro. Mindre än två veckor, var tar tiden vägen? Jag har börjat lägga fram lite småsaker men det viktigaste är egentligen att jag får ner lite fler sidor i boken och det ska jag jobba med så fort jag flyttat ut tvättstugan.
Jag är väldigt nervös inför resan faktiskt, för helt plötslift tycker jag inte att det jag skrivit flyter på bra i texten. MEN det är det som Ann ska hjälpa mig med, eller hur. Jag vet det i och för sig, men jag är ändå väldigt rädd hur bra boken är.

Ha en bra dag

De som förlorar förmågan att drömma förlorar sig själva - ABORIGINSKT ORDSPRÅK

Cattis

Inga kommentarer: