VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 13 februari 2009

Fredagen 13 februari

God morgon,

Klockan har blivit mycket men jag ska få ner några rader innan jag tar en promenad med hundarna. Det är minus 10 grader och jag gillar det inte alls. Det är vackert, men jag vill vara inomhus. Jag hoppas jag kan sälja en promenad i eftermiddag till min yngsta dotter och hennes kompis.

I går var en tung dag, men kvällens möte (Acoa) gjorde underverk med mig. Mötet var fantastiskt och när jag kom hem lade jag till 2 nya vänner på facebook + att makens yngsta son hade accepterat mig som vän. Helt plötsligt var det inte tungt inombords längre.

Mötet på banken gick oxå bra så det var säkert många faktorer som spelade in på mitt mående igår.

Dagens utmaning på skrivpuff tilltalade mig inte så mycket för när det är ramsor och så... måste jag tänka och det är så jobbigt. I de andra utmaningarna bara flyger fingrarna över tangentbordet. Vi får se vad dagen ger mig för inspiration.

Vi ska åka och beställa köksskåpen idag. Det är 6 veckors leveranstid. Alltså kommer de i slutet på mars. Jag fyller 40 den 18 april och ska ha fest då. Det ordnar sig va?? Allt ordnar sig.

Ha e bra dag

Det är arbetet som är yttersta tjusning - PABLO PICASSO

Cattis

3 kommentarer:

Hilda sa...

Det klart att allt ordnar sig. Jag håller på dej. KRAM!!

skimmer sa...

jag tror oxå det ordnar sig.

strunt i ramsan som jag gjorde och skriv nåt ANNAT om denna dag!

Chranna sa...

Det ordnar sig alltid! Men man får aldrig veta hur i förväg... Lycka till!