VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 2 maj 2010

Inget skrivande idag heller

och det är skönt.

Jag var så trött igår att det inte blev något inlägg och det var faktiskt rätt skönt oxå, att bli trött på att sitta vid datorn, menar jag. Det var jag inte för ett år sedan, då var det fler timmar här än med familjen. Jag är glad att det inte är så långre. Ännu gladare är familjen.

Gårdagen var hemsk eftersom jag inte kom i säng i fredags förrän halv 2 och vaknade igen 7. Så jag gick med en hangover hela dagen och var inte sugen på tjejfest på kvällen alls. Jag hade tänkt avboka, men jag gick dit och åt och var otroligt tacksam när den yngsta dottern skulle hämtas halv 10. Precis en tid som passar mig. Jag var i säng och sov 22 och det känns bara bra idag. Tjejerna tycker nog att jag är tråkig, men jag tar bara hand om mig själv och det är bara jag som kan göra det och då gör jag det på mitt vis.

Nu ska jag börja packa väskan för på tisdag ska jag köra till "min" stuga och vara där med hundarna i 6 dagar för att få ensamtid, stillhet och effektiv studietid.

Jag längtar dit och det ska bli så underbart att få vara ensam några dagar.

Ha en skön söndag - det ska jag ha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flickorna ska bara vara glada för att du dök upp!
Man MÅSTE tänka på sig själv och sitt egna innan man gör andra till lags! Synd inte fler gör det bara!!!
Önskar dig en kanon vecka i stugan!!! Ta vara på tiden och njut!
Kramkalas

Anneli Stålberg sa...

Vad det låter härligt med en egen stuga att åka till. Hoppas att du får det riktigt skönt där.

Kram!