VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 7 maj 2010

Jag har sällskap här i alla fall

Min kreativa svärmor har små figurer överallt i stugan och utanför oxå.
Jag pluggar och hundarna snarkar bredvid mig och tillsammans med alla troll och andra figurer har vi det riktigt mysigt.

Igår var det en riktigt jobbig dag psykiskt. Frågorna cirkulerade i huvudet och jag ville knappt fortsätta skolan. Jag sover inte särskilt bra här och funderar då såklart om det ska vara på detta vis tills allt är klart den 8 juni.



Idag känns det bättre för jag har kommit på vad jag ska skriva om i de två andra kurserna som jag egentligen ska lämna in idag med, men jag har mailat en lärare och bett om lite dispans. Det gick förra gången och jag är övertygad om att det går denna gång med. Allt handlar om att kommunicera med lärarna och då löser sig allt.



Idag blir det skriva och tänka på mitt examensarbete. Jag ska hålla på tills jag inte orkar mer eller när Dr Phil kallar kl 18 ikväll.

Igår var jag och åt middag hos min kära svärmor och jag ska dit en sväng i morgon med och det är trevligt att köra bort och prata lite mellan allt pluggande.

Nu får jag sätta igång, för nu har jag hållt på med datorn och internet från kl 7 i morse. Jag hörde att det blåser i Skåneland och jag vill bara tala om att här kvittrar fåglarna, solen skiner och träden rör sig lite lätt.

Ha en skön dag - det ska jag ha

2 kommentarer:

Thessan sa...

sv. Tack, ska vara lat denna helgen =) Ååå jag har oxå tänkt på att göra en hellokitty katt men det har inte blivit av... får man se resultatet sen? Hur långt har du kvar i plugget? själv funderar jag på att återvända till skolbänken till hösten =)

Nina sa...

Vad mysigt du verkar ha det. Gillar verkligen stenfigurerna, och i synnerhet ugglan! Den är jättesöt!!

Hoppas ditt skrivande går framåt.

Ha en underbar helg.
Kramkram