VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 31 maj 2010

Måndag igen


Vad underbart det är att få läsa alla fina hyllningar till alla de fina mammor som finns i landet. För det verkar ju finnas en hel del, även om jag blev utan en. Jag hoppas att jag en dag får höra mina barn säga att de är stolta över mig och att jag varit en fin mamma när de var barn. De säger det redan nu, men jag menar att de verkligen känner att det varit bra när de är vuxna och flyttat hemifrån.

Min egen mamma har aldrig någonsin sagt ett uppmuntrande ord till mig. När jag förlovade mig med flickornas pappa skakade hon på huvudet. När vi ville gifta oss skakade hon på huvudet. När första graviditeten var ett faktum skakade hon på huvudet och såklart när graviditet nummer två kom samma sak.

Mina tankar gick såklart till min mor denna dag - undras om hon tänkte på att hon har två döttrar som inte vill komma hem? Såklart hon tänkte på det, men felen finns ju hos oss, inte hos henne som har gjort så mycket för oss, som hon sa när vi inte ville träffa far mer. Nej, så lugnt och fint det blev igår. Hade jag haft kontakt med mina föräldrar hade vi åkt hem där på middag och mött en onykter far i dörren. Den sortens firande är jag så tacksam över att jag slipper. Tänk vilket lugn det gett mig inombords när jag tog avstånd från spriten och vägrade vara medberoende längre. Den friden jag har nu, önskar jag att alla kunde få.

Så, min mors dag blev mycket lugn och fin med mina barn och jag är glad och tacksam över att få haft en nykter, fin dag med min fina familj. Jag gjorde en tårta till min familj som de mumsade i sig.


Snart kommer mosters gosse (4 år) och vi ska ut och jobba tillsammans. Det är det bästa han vet. Igår grät han för att han inte fick komma hit, men idag är han glad över att få jobba med sin älskade moster.

Hoppas ni alla får en fin måndag - jag ska se till att njuta av denna dag


6 kommentarer:

Nina sa...

Vad bra att du hade en fin mors dag. Det hade jag med.

Mina tankar gick också till min mamma som jag inte hörde av mig till igår. Undrar om hon saknar mig, min syster och våra barn?! Det gör hon säkert, men hon får stå sitt kast och sitta ensam och bli bitter. Det är hennes val, och jag är bara glad att slippa känna hennes krav. Nu njöt jag till fullo av min familj på mors dag istället och det kändes så skönt!

Kram till dig!

Pixi sa...

Det är så trist att ha mammor som är bittra och inte ser vad de gjort.De får stå sitt kast tyvärr o missa dessa underbara barn som liksom maskrósen tagit sej upp och blivit till självständiga lysande modiga individer..Jag hade oxå en sån mamma men tyvärr var hon inne i sin egen värld ,inte var kapabel till nått annat,men jag VÄGRAR att vara med om nåt sånt.Nu är det 12 år sedan hon dog.Jag kan sakna att det inte var annorlunda ,men det krävs 2 för att dansa tango. i år är det första gången min syster firade mors dag ,så vi grattade varandra,kändes fint !Må gott Cattis !=)

Anneli Stålberg sa...

Vad fint du skriver. Det måste vara blandade känslor på en dag som Mors dag. Jag är glad att du hade en lugn och fin dag pecis som det ska vara :)

Kramar!

Sara sa...

Vad härligt att läsa det här!

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Vilket oerhört bra val du har gjort, Cattis, och vilken förebild du är för dina barn!

Kram Åsa

Cattis sa...

Tack alla er för era fina kommentarer och ja, jag är stolt över de val jag gjort. Jag är nöjd över att bara vara med min familj och mina fantastiska barn. En nykter värld.

Sköt om er alla

kramkram