VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 24 maj 2010

Gråter av trötthet som ett litet barn

oh, så trött man kan bli av att tänka och skriva. När jag är trött blir jag arg och till sist gråter jag. Känner mi igen det? Eller är jag ensam om detta fenomen?

I alla fall, Cattis har gråtit i två dagar, men när jag hade lämnat in uppsatsen idag för en sista granskning jobbade jag en timme ute i friska luften innan jag kröp ner i sängen. Jag sov i 2,5 timme!! Ni som följt mig ett tag vet att jag inte brukar sova på dagarna, eftersom jag inte kan pga av sömnstörningar jag har, även om jag är mycket trött. Detta visar bara hur trött jag , min hjärna och resterande kropp är.

Jag är inte särskilt mycket piggare, nu, men lite gladare i alla fall. OCH tacksam över den fantastiske make som förstår mig bättre än jag själv gör.


Ha en skön eftermiddag och kväll - jag ska verkligen försöka ha det





1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Jo, det där känner jag igen... Ibland tycker jag att allt går emot mig och blir alldeles jättetrött och då brukar tårarna spruta här... Stackars mina djur!!!

Skönt att du har en förstående och förståndig make :-)! Det är säkert guld värt i såna situationer!

Kramen och sköt om dig!