VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 11 maj 2010

Hemma igen vid mitt skrivbord

Jag lämnade mitt paradis igår kl 4 och dessa bilder är tagna 4.10. Rätt mysigt att få uppleva detta. Jag stannade på en bro för att fotografera och det var magiskt.

Jag var mycket trött när jag körde hem så det blev många korta stopp för att få lite vind i ansiktet så att jag kunde vakna till liv.

Det var skönt att komma hem, men tiden går alltid så fort när jag är iväg och det är så tråkigt.Därför ser jag fram emot mina sex veckor i London, då ska jag INTE åka hem tidigt. Då ska jag verkligen få tid att bara vara där och samtidigt längta hem, som jag inte hinner göra vid dessa korta turer.



Jag var och träffade min handledare igår och min uppsats är inte katastrof. Varför har jag gått omkring och trott det, frågar jag mig då. Lite mer litteratur och intressant fakta och ett gigantiskt jobb med det språkliga, är vad jag har kvar. Det är jobbigt med det språkliga i de vetenskapliga uppsatserna eftersom jag är lättare och roligare att skriva skönlitterärt.Men jag har först 5 hela dagar(och nätter) och sen ytterligare 5 hela dagar (och nätter) innan den ska vara klar och komplett. Det känns ganska bra rent tidsmässigt, men det visar sig om känslan är rätt när jag börjar jobba ordentligt med den på torsdag.
Idag blir den en ganska lugn dag, jag ska inte tänka alldeles för mycket för det har jag gjort i en hel vecka.





Till Anne, vill jag säga att jag har en del tips om boende i London, men du kan väl maila mig så kan jag skriva lite längre till bara dig. Min mailadress hittar du till höger under det lilla fotot.


Ha en underbart fin dag alla ni - jag ska göra mitt bästa för att få det


5 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Tack för din kommentar hos mig! Fjärilarna fladdrar vildsint i maggen nu :-)!

Vilka otroligt vackra bilder! Förstår om du blev alldeles tagen av utsikten!!!

Skönt att det går bra med skrivandet!
Hoppas att du blir klar utan alltför mycket stress och press!

Kramen!!!

Anonym sa...

Då blir det så! Skriver dig ett mejl i kväll när jag har tid!
Anne

Anneli Stålberg sa...

Overkligt vackra bilder. Sverige kan verkligen vara fantastiskt.

Kram!

Nina sa...

Vilka bilder!! Jag blir alldeles hänförd över hur vackert det faktiskt kan vara i vårt land.

Och när det gäller din uppsats: HEJA HEJA! Det kommer gå jättebra!

Kram

Emilia sa...

Hej! Vilken fantastisk upplevelse att få se detta vackra, jag avundas dig!

Ha en fortsatt bra dag :)