VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 13 september 2009

Utmaning 256 - utmana

Jag gillar utmaningar.

Just nu består min utmaning att komma igång med min löpning för att klara av ett marathonlopp. Vilken utmaning! Det bästa av allt är att jag inte uppfattar detta som ouppnåligt. Jag har pratat om att springa marathon i flera år med en kompis som gjorde det för 20 år sedan. När jag fick reda på att han gjort det fick jag idén att det kunde vi göra ihop. Vi skojar mycket om det och nu är min planering igång för det loppet.

Så fort min ömmande vad tillåter löpning ska jag ut i skogen här hemma. Än så länge ligger min planering och träning på det mentala planet, men allt eftersom jag märker hur stark min kropp blivit vet jag att detta klarar jag. När jag sprang aktivt för några år sedan läste jag mycket om hur man skulle träna för ett marathonlopp och då läste jag att man skulle springa året runt i två år innan man gav sig på ett så långt lopp. Mitt mål är att springa 2012 så jag har lång tid på mig att träna året runt och därför känner jag att denna utmaningen kommer jag att klara.

Jag gillar utmaningar så länge de inte gör mig stressade. De förgyller min dag. Jag mår bäst när jag har något att längta till, att drömma om. Det gör mig väldigt lycklig. Och lycka är vad vi alla behöver få uppleva.

6 kommentarer:

Miss G sa...

lycka till! härligt med en sådan självkännedom och självtillit!

skimmer sa...

Coolt Cattis. Jag har även ett marathonlopp , en bok och en uppfödning av kattungar som "mål". men jag har inget startdatum som du..
U rock!

Anitha Östlund Meijer sa...

Häftigt
Lycka till!

Unknown sa...

Bra med mål och visioner...lycka till!

Charlotta sa...

Lycka till! Du klarar det säkert!

Margareta sa...

Härligt att ha ett framtida mål och kunna "suga på karamellen".
Lycka till!