VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 27 september 2009

Jag längtar hem

Vilken tur att jag slutat att missbruka mat. Hade jag varit mitt gamla jag hade denna dag på bokmässan blivit dyr. Bullar, kärleksmums och alla andr kakor kostade 25 kronor stycket.







Då var det bra att jag "bara" drack tre koppar te som kostade 23 kronor per mugg. 23 kronor för en kopp vatten och en påse liptonte. Vilket fynd!! Det är tur att jag för det mesta håller mig hemma i mitt eget lilla krypin för där är teet inte så dyrt.





De två män som skrivit Tre sekunder som jag skrev om i gårdagens inlägg heter Anders Roslund och Börge Hellström. Lita aldrig på någon hette seminariet.
Så här står det om dem i mässans programbok:

På uppdrag av polisen. på uppdrag av maffian.
I det ögonblicket han avslöjas blir han farlig för alla.
Roslund&Helsltröm berättar om
Tre sekunder, den femte kriminalromanen
om Ewert Grens poch hans kolleger.

Helgen har inte riktigt blivit som jag tänkt mig och tyvärr kan jag inte dela det med er här. Jag längtar hem som jag aldrig gjort och jag är otroligt ledsen inombords. MEN mina skrivarkompisar och bokmässan har lyft upp helgen för mig och datorn med såklart. Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag varit utan dator. Idag blir det en utmaning och jag har många ideér till den så jag får se hur jag får till den idag.

Det bästa av allt är att jag är hemma vid två så jag hinner till danspasset klockan 5och det ska bli otroligt roligt nu när förkylningen är borta och vaden känns bra.


Då var det dags för utmaningen

Ha en härlig söndag.

Cattis

Inga kommentarer: