VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 26 september 2009

Äntligen bokmässa

Jag har skrivit upp ett "litet" program om vad jag är intresserad av på bokmässan idag. Jag ska framför allt lyssna på och träffa Åsa. Jag ska självklart leta upp Ann som ger oss utmaningarna varje dag. Mia Thörnblom har kommmit ut med en ny bok för hur tonåringar ska må bra. Henne är jag självklart intresserad av för mina egna döttrars skull. Och självklart flr mig som lärare.

Där var ett seminarium om vad man gör när man inget minns från sin barndom. Där är jag - och jag har lärt mig att när man växer upp dysfunktionellt antingen förnekar man eller förtränger man sin barndom. Eftersom jag är i detta läge hoppas jag kunna lära mig något på det seminariet.

Där är något seminarium om hälsa och utsatthet - om missbruk och hur det livet påverkar oss och våra barn. Eftersom jag har levt i missbruk och själv har missbrukat är det intressant för mig.

Jag ska försöka leta upp Andreas Carlsson från Idol och köpa hans bok signerad åt en kompis.Men han signerar precis efter Åsa så jag vet inte om jag hinner, men jag ska verkligen göra mitt bästa.

Jag kommer säkert hitta en massa anant roligt där, som jag inte räknat med. Sedan är det viktigaste: Hur mycket orkar jag? Jag vet ingenting om hur mycket folk där är och hur det påverkar mig, men jag ska vara dr dierkt när de öppnar så får jag gå där med lite mindre människor i början. Men jag har lärt mig att lyssna på kroppen och det hjälper mig när jag är bland mycket folk.

Det kommer en rapport ikväll såklart om vad jag varit med om.

Ha en underbar dag

Showing Some Love Comments

Spicecomments.com - Showing Some Love Comments


Cattis

2 kommentarer:

Milla sa...

Tusen tack min underbara vän för att du fixade boken och fick den signerad... I U M8, ligger nerbäddad med mitt virus på stämbanden. Kramizar Milla

Milla sa...

Love försvann visst mellan I U