VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 14 september 2009

Ny dag i skolan med skrivövningar


Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments

Idag ska jag till "mina" nior och låta dem arbeta med sina texter de skrev förra måndagen. Det är roligt men svårt att hitta nivån som jag ska lägga mina kunskaper på så att de förstår. Jag är inte färdig lärare än och jag hoppas att det blir lättare för mig att hitta rätt nivå ju längre vi arbetar tillsammans. De går i nian och jag vill att de ska ha med sig vissa kunskaper när de ska till gymnasiet men det är inte lätt att få dem att inse detta.

Jag var på ett danspass igår och det är bara hur roligt som helst. Jag hade inte särskilt ont i vaden när jag åkte dit och inte mer ont när jag dansat, men jag känner lite i vaden idag. Blir det inte bättre, blir det inte Afrodansen i morgon heller. Det är mycket tråkigt att inte få köra igång ordentligt med dansen och gympan, men samtidigt är det kanske bra för mig att inte köra igång med ett tufft tempo.


Hugs Comments

Spicecomments.com - Hugs Comments



Ha en skön dag

Cattis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att foten börjar bli bättre! inget kul när man ska behöva känna begränsningar för det man vill göra!!!
Ha en fin dag i skolan!!
kramen
Chrissie

foxy sa...

jo nu hittade jag visst rätt. Ska läsa mer av dej sedan, jag har oxå haft en utmattningsdepression. skickade e-mail för jag fattade inte inte hur man gjorde, men nu kom jag rätt.