VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 2 september 2009

Afrodansen avklarad


Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments


Då invigde jag mitt friskis och svettis medlemskap igår med Afrodans. Jag stampade i golvet, vickade på höfterna, skakade på kroppen och hela jag dansade till afrikanska trummor. Det var hur häftigt som helst och hur jobbigt som helst. Min planering var att jogga med friskis och svettis idag, men jag vill inte pressa kroppen för mycket. Många gånger pressar jag kanske mig för lite för jag är så otroligt rädd för att bli trött och matt igen. Men kanske jag mår bättre i längden av det.

Det blir jogging här hemma med maken på lördag istället. Jag ska låta kroppen vila idag. Jag har inte varit på gympa på många många år och det är 10 år sedan jag tränade något flera gånger i veckan, så jag måste ta det lugnt. För 10 år sedan tränade jag karate och tog det bruna bältet och sedan slutade jag med det när jag flyttade hit.

Jag hittade den stora hunden i soffan i morse fast vi gjort vad vi kunnat för att hon INTE skulle ligga där. Vi hade lagt ner alla soffkuddar på sittplatserna och det har fungerat några nätter med i natt hittade hon dit i alla fall.


Soffan är gammal tråkig och det gör egentligen inget att hon ligger där för den sakens skull, men hon fäller så otroligt mycket så det blir en grönsvart soffa istället för grön. Hunden börjar oxå bli gammal och det är därför vi låter henne ligga där. Hon började med att ligga i soffan i våras dessförinnan hade hon inte gjort det sedan hon var valp. Vi tror då att hon börjar få ont i kroppen och beöver soffan, men vi har fixat en mjuk skön säng till henne på golvet och den duger inte så kanske det bara är en fixide hos henne, det får vi inte reda på, men sova gott måste hon få göra, eller hur?

Idag blir det skolan för min del och det ska bli roligt och spännande. Jag läser lärarutbildningen på distans så vi har bara två träffar per termin och det är alltid lika roligt när vi träffas inne på skolan. Denna terminen ska vi ut på praktik och det ska vi gå igenom idag är det tänkt. Till våren ska vi skriva ett examensarbete och det är det förarbete jag gör med "mina" nior som jag hade i våras. Jag gör skrivövningar med dem som jag tänker använda mig av på något sätt nästa termin.

Hoppas ni får en härlig dag idag

Cattis

1 kommentar:

Cicki sa...

Nu har jag hittat dig igen....:-)

Vad gör man inte för sina gamla djur. Vissa dagar när Totte katt matvägrar så matar jag han nästan för att han ska äta. Ofta får jag lyfta fram honom till matskålen. Han är skruttig nu men verkar ändå trivas med livet så än så länge får han finnas kvar hos oss.