VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 28 september 2009

AWARD



Cattis- Du har gett mig nya synsätt på livet. Du gör mig motiverad till att vara en bättre människa och att lyckas i livet för min egen skull, inte för någon annan. Det är en ära att få vara din vän.


Helt otroligt fina ord från Pysselkiisen. Pysselkiisen som jag träffade på sommarjobbet i somras när vi skiftade personal. Egentligen ingen man lär känna när den ena jobbar natten och den andra jobbar dagen, MEN virkandet gjorde att vi lärde känna varandra och nu vill jag verkligen inte att hon försvinner från mitt liv. Av många anledningar som jag inte kan skriva här för det tar så lång tid. Tacksamheten flödar i alla fall över att hon vill vara en vän till mig.

Det ingår att berätta 10 saker om mig själv som ni inte visste om mig.(kanske inte vill veta heller)

* Är utbildad massör

* Haft eget företag i 7 år.

*Har brunt bälte i karate.

*Har tävlat i SM i karate i Borås -98.

*Började jogga som 15-åring.

*Haft en paus från syrran på ett halvt år -01.

*Har ätit chillivipper i bilen under bilfärd utan sked när jag missbrukade mat.

*Fick min första bästa kompis som 19-åring.

*Satte aldrig in disken i diskmaskinen när jag bodde hemma.

*Har vuxit upp med 3 hundar en pudel och två långhåriga dvärgtaxar.


Denna award ska jag nu skicka vidare till tre fantastiska tjejer som inspirerar mig på olika vis.

Åsa - som jobbar som coach och fick sin bok publicerad alldeles nyss. Självklart inspirerar det mig i mitt bokskrivande att få känna henne, ännu mera nu när jag träffat henne på bokmässan. Det lyfte min helg att få träffa denna underbara människa.

Heureka - som är en skriv och bloggvän, men som även nu blivit en riktig vän i verkliga livet efter vår lunchträff i Göteborg. Det var hur härligt som helst att få träffa henne och märka att jag trivdes alldeles utmärkt i hennes sällskap. Det inspirerar mig att fortsätta att skriva när jag har mina skrivarvänner omkring mig.

Annelie - som läser min blogg och verkligen behöver den. Jag behöver henne oxå i mitt liv, för hon inspirerar mig att fortsätta att skriva för dem som behöver mina tankar och ideér.

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack Cattis.
Vad gör jag med denna fina award?
Kopierar till min blogg?
Jag törs inte innan du säger att det är så jag ska göra:)