VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 26 september 2009

Bokmässan

Då var det äntligen dags för mig att åka till alla böcker. Till alla författare. Jag var full av nyfikenhet över vad denna dag hade till mig.









Den första jag hittade var Ann, min kära Ann som är min stora inspirationskälla och författarcoach.Ann som ger oss skrivpuffare en fantastisk skrivövning varje dag. Och snart ska jag få en vecka med henne i London. Gissa om jag längtar ?

Åsa min blogg och skrivarkompis signerade min bok. Hon är nu författare. Hur häftigt som helst.


Vi tyckte båda två att det var fantastiskt roligt att träffas. Jag hoppas givetvis att det ska bli fler gånger.



Ja, vad säger ni om bilden? jag skulle köpa boken signerad åt en kompis, men kunde inte låta bli att fixa detta kortet. Personligen tyckte jag att han kunde varit utan solglasögonen, vi var ju inomhus, men han var cool, väl tyckte han.


En annan imponerande kvinna jag träffade förutom Ann och Åsa var Mia Thörnblom. Jag köpte en bok av henne med såklart.



Jag lyssnade på sex seminaríer och fick nya intressanta böcker som jag nu vill läsa, men jag vet inte hur jag ska hinna. Thomas Bodströms böcker verkar intressanta. Där var två andra män förutom Thomas som skrivit en bok som heter Tre sekunder. Jag kommer inte ihåg vad de heter, men återkommer med det. Den boken var på 500 eller 600 sidor och verkade hur spännande som helst.

Det sista seminariet jag var på var Jessica Anderssons som berättade om sin barndom hur den var med en alkoholiserad mamma. Hon har nu skrivit en bok om detta som jag oxå vill läsa. Självklart var det intressant eftersom jag vet hur det är att leva med alkoholister.

Ja, det var ett inlägg om bokmässan, det kommer att komma fler detaljer efterhand, för detta är vad jag orkar med ikväll.

Natti Natti

Cattis

Inga kommentarer: