VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 24 september 2009

Jag har varit arg

Riktigt arg nu på morgonen och inte på en människa som gjort något fel utan på datorn och internet. Det riktigt bubblade inom mig, men jag var duktig och lät det inte gå ut över barnen. Vårt vanliga bredband i huset vill inte fungera och nu när jag ska ut och resa i helgen fixade maken så att jag fick det mobila bredbandet till min dator. MEN av någon anledning har jag något som heter Family Saftey installerat eller hade. Jag har inte själv medvetet fixat detta så när det har blockerat sidor har det varit rätt irriterande för alla i familjen. Idag kunde jag inte ens in på någon sida alls mer än deras egen och till slut lyckades jag avinstallera hela det programmet. Det är rätt duktigt av mig för jag är inte så tekniskt duktig annars.

Sååå nu är jag lugn och fin igen med tillgång till internet.


Igår var vi hos veterinären för vaccinera hundarna och det slutade lite ledsamt. Det är två tikar jag har och de har knutor i magen som måste opereras bort innan jul. Att de inte kan opereras nu är för att de löper och sedan går de in i skendräktighet så efter det ska vi operera dem. Vi måste kanske ta bort livmodern oxå på den stora och kanske behövs inte den lilla hunden opereras för hennes knutor var inte så stora, men det var mycket ledsamt ändå. De löper just nu och då är knutorna lite större än annars så därför behövdes kanske inte den lilla opereras. Men det blir jobbigt ändå för de blir dåliga efter operationen och då lider deras matte med dem. Det är långt dit så jag får leva i nuet just nu och fokusera på helgens alla intryck som jag ska få.

Jag ska ut på en cykeltur med hundarna nu och sedan ska jag packa väskan till som ska med till Göteborg. Det ska bli otroligt spännande med en helg i Göteborg och bokmässan på lördag.

Jag ska se efter cykelturen om jag hinner med utmaningen oxå innan jag åker, annars kan jag göra den på tåget kanske. Ni kan följa min helg i Göteborg på bloggen såklart.

Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments


Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: