VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 21 september 2009

Ny skrivstuga

Nu är jag hemma igen fån min lilla tur. Sjukare än när jag reste är jag idag så det är därför det inte kommit något inlägg tidigare. Helgen har varit fantastisk på många vis och jag har hittat min nya skrivalya.
Jag sov alltså i:
Jag tillbringade lördagsnatten här och kom hit mitt i natten så jag fick ingen känsla för området då, men när jag vaknade då spred sig en glädje i kroppen över denna stuga. Den är helt fantastiskt. Jag sa direkt till maken att det här är mitt nya skrivaställe. Vi kan åka upp tillsammans och när jag skriver så fiskar han eller träffar gamla kompisar. Det är många många år sedan som jag var uppe med maken. Det har inte varit mycket besök här eftersom jag varit utbränd och sjuk imånga år, men det ska bli ändring på det nu. Jag längtar redan dit igen.

När vi skulle köra hem lämnade maken oss vid cityterminalen i Stockholm för att ta bussen till, håll i er!! Årjäng, där han hade hittat en fin bil att köpa till oss. Han var snäll nog att vända bilen i rätt riktning utanför cityterminelan och sedan var det bara för mig att blåsa de 50!!! milen hem. Ett stenskott i rutan och en mugg te i fläkten och 6 timmar senare var vi hemma. Där hade mina underbara döttrar och min fantastiska syster ordnat en välkomstfest för Jeppe.
Nu ska vi bara få ordning i vårt hus som genomgår en renovering så alla inblandade har ett varsitt rum. Men vi är alla glada att vara hemma igen och jag önskar att jag blir frisk snart att skriva utmaningar igen.

Ha en bra kväll

Cattis

Inga kommentarer: