VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 13 september 2009

Idag är min roll - moster

Mina syskonbarns föräldrar är på väg till Ullaren för en "liten" shoppingtur och då får jag agera moster. Dessa små älsklignar är redan uppe och det är tur att deras moster oxå är en morongpigg människa för då blir det inte så jobbigt med dem. Alexander leker med de virkade figurerna som jag gjort till dottern.

Vi ska snart till stallet idag för det är dressyrtävling och jag är med i tävlingssektionen och då ska man vara med på tävlingarna. Idag ska jag sköta parkeringen där hästtransporterna ska parkera.

I eftermiddag ska jag försöka mig på ett danspass. Jag hoppas innerligt att min vad klarar passet så jag kan fortsätta med min afrodans på tisdag.

Jag har virkat en nalle till maken nu och det har tagit tiden från datorn, vilket kan vara bra faktiskt. Det är skönt att jag inte dras till datorn som en magnet längre. Det var lite jobbigt i somras när jag hela tiden ville sitta här och kolla vad som hänt den sista minuten sedan jag var online. Nu är jag lite lugnare inombords och behöver inte sitta här hela tiden. Det känns mycket bra.

Jag hoppas ni får en bra dag.

Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments


Cattis

1 kommentar:

Ann-Catrin sa...

Du är så duktig Cattis, alltid först med Utmaningen. Bra att du även kan slita dig ifrån önskan att skriva och se vad som händer. Just nu är det mycket svampplockning som drar mig ut men säsongen är ju så speciell att det och min svampkompis får högsta prioritet just nu. Läser dina alster men tar mig inte alltid tid att kommentera. Ha' det så bra!