VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 19 september 2009

Gävle here we come


Hi Hey Hello Comments

Spicecomments.com - Hi Hey Hello Comments

Då var det dags att åka och hämta makens son. jag har gått upp tidigt idag för jag vill ha min stund vid datorn när jag skriver och tänker. Jag funderar på vad jag ska ha med mig. Även om vi bara ska vara borta en natt vill jag sitta i lugn och ro och fundera.

Maken kommer från Gävle och när vi under årens lopp har kört upp får jag ett speciellt lugn inom mig när jag sätter mig i bilen. Det är alltid lite stressigt innan vi kommer iväg, men när jag väl sätter mig i bilen vet jag att nu kan jag inte göra något annat än sitta här i några timmar och då blir jag lugn. Ni kan tro att jag hinner virka många figurer när jag sitter två dagar i bilen.

Jag har kommit igång med mina studier och det känns bra tycker jag, men jag önskar verkligen att jag kunde ge boken mer tid. Jag måste prioritera den nu i några veckor innan kursen i London. Jag ska skriva in i filofaxen nu att en timme om dagen ska jag skriva på boken och då kommer jag att komma igång med det med.

Nästa helg sitter jag i Göteborg för en dag på bokmässan. Jag ser verkligen fram emot den helgen. Jag ska träffa en kompis som jag ska bo hos och på lördagen ska vi gå på bokmässan. Jag hoppas att jag träffar några jag lärt känna via skrivpuff och mitt skrivande. Jag har en träff med en bloggkompis på fredagen och det ska bli oerhört roligt.

Mina barn äter mindre socker än andra barn eftersom jag är helt sockerfri, men emellanåt lyxar de till det. Dessa muggarna innehåller (tror jag) varm choklad, grädde, glass och choklad. Låter hur sött och gott som helst.
Det var det säkert med.Fast jag är inte intresserad av att dricka sådant, men tycker det är helt ok att de gör det ibland.


Good Weekend Comments

Spicecomments.com - Good Weekend Comments



Ha en trevlig lördag

Cattis

1 kommentar:

Siestri sa...

Gävle är en fin stad. 1 timme på tvärsen så är du nästan hemma hos mig. Ha en trevlig helg.