VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 30 september 2009

Ny praktik inleds idag.

Idag ska jag åkla till en mellanstadieskola och göra min engelska praktik i tio veckor där.

Jag är inte lika nervös som förra gången jag skulle ut på praktik eftersom jag varit med om det en gång, men visst pirrar det lite i magen. Min handledare verkar hur trevlig som helst, det lilla jag fått fram genom mailen hon skickat till mig.

Jag var på Afrodans igårkväll och det ä himla roligt, men inte lika roligt som det vanliga danspasset, men jag tror det beror på att det är så sent på kvällen och att jag är trött då. Igår dansade jag mellan halv åtta och halv nio. Det andra danspasset jag går på är kl 17 på söndagar. Då har jag inte hunnut bli så trött att det är jobbigt.

MEN det jag ser mest fram emot denna vecka är ett 75-minuters gympa pass med Michael Jackson musik på lördag eftermiddag. det kan ietn bli annat än häftigt!!!! Jag kollade även vad det skulle kosta för styvsonen att börja på gymmet på friskis och det skulle kosta 140 kr i månaden så det har jag sagt till honom att vi betalar om han vill gå.

Jag har planerat in studier och boken i helgen. Lördagen måste jag ta tag i båda delaren. Jag tror att jag ska börja med att skriva på boken i ett par timmar direkt på morgonen så kan jag nog koppla av lite efter det. Jag har 80 sidor som jag skrivit för hand under sommaren när jag varit ute i solen och dessa ska in i datorn och sedan iutvecklas lite till innan Londonkursen om drygt 4 veckor.
Hi Hey Hello Comments

Spicecomments.com - Hi Hey Hello Comments



Ha en bra dag

Cattis

2 kommentarer:

paula sa...

Nu hittade jag denna blogg kul. kommer gärna hit igen
kramiz

Bloggullet sa...

Så kul att komma och på praktik och känna att man trivs.
Tänk så långt du kommit på vägen, jättekul.

Jag såg att du började blogga ungefär samtidigt som mig, nu är det snart ettårsjubileum.
Kram