VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 16 september 2009

Nu ska jag bli trebarns mamma

Och jag älskar det. Det händer mycket här just nu. Svärmor Tove är nere på ett besök och vi har ptroligt roligt och trevligt tillsammans. Jag får inget annat gjort, men vad gör det?

Nu har makens yngste som bestämt sig för att flytta ner till oss. Han ska hämtas i helgen. Nu blir det tre tonåringar i huset. Huelia!!!! Jag älskar det. Han är en helt underbar kille som vi saknar så mycket när han inte är här. Hans storebror oxå såklart,men eftersom det är den "lille" (16år) som ska flytta blir det han jag skriver om. Jag ringde ett gymnasium igår och där finns plats till honom och nu får vi lägga helgen på att hämta honom. Han bor nämligen i Stockholm, men har bott i Gävle och det är i Gävle han ska hämtas på söndag morgon.

Han har bott hos oss i 1,5 år tidigare när jag var sjuk(utbränd) jag var inte alls trevlig och snäll då. Men han måste ju då ha märkt min förändring genom åren eftersom han vill komma och gå på gymnasiet här. Vi är alla så lyckliga nu. Maken mest förstås, men jag är alldeles salig inombords. Det känns så bra att han vill komma ner. Han hade två timmar enkel resväg till sitt gymnasium i Stockholm. Nu får han 10 minuter med bil, 20 minuter med moppe och 30 minuter med buss. OCH! det viktagaste av allt, jag berättade att det finns smörgåsar i en påse på köksön som man tar med sig till skolan om man vill. Det är service det. Han bara skrattade åt mig, men jag tror att han kommer att uppskatta det.

Jag älskar dessa ungdomar, och jag tror att det beror på att jag vill hjälpa och stötta dem att ha en bättre tonårstid än vad jag hade. En gladare mamma och ett roligare hem är vad jag vill ge dem. Det hade inte jag och jag vill inte att mina barn ska få ha det inombords som jag hade det.Jag vill att de ska få vara lyckliga tonåringar. Och jag ska gör mitt bästa för att de ska få vara det.

Jag vill säga till Jeppe!
Welcome Comments

Spicecomments.com - Welcome Comments



Idag ska jag till "mina" nior igen för en liten genomgång av skrivregler. Det tycker inte jag ska behövas när man går i nian, men så är fallet så idag ska vi jobba med det. De vet inte om att jag kommer och när jag berättar vad de ska jobba med blir det säkert motstånd, men jag hoppas jag kan lära dem något.

Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments



Cattis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart kul att Jeppe ska flytta ner till er!!
Önskar er alla lycka till!!!
Kramen
Chrissie

Maria sa...

Härligt att det finns människor som vill göra saker annorlunda och inte låta andra ha det som man själv hade det. Man hör ju ofta att blir man utsatt för saker så utsätter man sina egna barn för samma sak. Men "Vi" är väldigt många som inte skulle göra det, bara det att vi får inte riktigt samma uppmärksamhet som dom som inte bryter mönstret får. Men jag tror ändå att det är fler som bryter mönstret än dom som inte gör det.
Ha en underbar dag!
Kram