VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 september 2009

Utmaning 253 - tid

Hon rycker upp bildörren innan Magnus parkerat den. Hon nästan flyger ut från sätet och småspringer mot dörren på huset. Hon skyndar in i huset, ner i källaren och slänger in en maskin tvätt i tvättmaskinen. Hon startar den och går upp för trappan igen. Samtidigt kommer resten av familjen in i huset.
-Varför ska du ha så bråttom in? frågar Magnus surt.
-Jag vill hinna gör något innan ni kommer, det är väl inte så konstigt, heller?
-Jo, det är det när vi är ute tillsammans är det det.
-Ja, ja, jag gillar att hinna med så mycket som möjligt i alla fall, fräser Sara. Hon går in i köket, öppnar kylskåpet och tar fram färsen. Hon öppnar skåpet och tar fram en gryta till att fräsa färsen i och matlagningen har börjat.
-Kan inte du hjälpa mig så går allting fortare?
-Nej, jag orkar inte, jag har kört hela vägen hem så nu vill jag vila lite, säger Magnus och går in i tv-rummet. Sara suckar tugnt men fortsätter att laga mat. Hon gillar när allt går i rasande fart, för då hinner hon med så mycket som möjligt. Det känns alltid bäst inombords när hon vet att hon sparar tid. Som när hon hoppar ur bilen innan Magnus parkerat denoch springer in i huset före de andra. Då sparar hon kanske två minuter för att göra annat innan familjen kommer in. Hon har ett annat sätt på att spara ett par minutrar på och det är att plinga på ytterdörren och rycka i handtaget när den är låst för att någon ska komma och öppna dörren innan hon hinner ta upp sina egna nycklar. Där är också ett par minuter att spara för henne. Ingen annan gillar hennes sätt att vara för att spara tid, men det passar henne anser hon. Hennes omgivning tycker att hon är stressad, men det är man väl inte bara för att man vill hinna med så mycket som möjligt, tänker Sara.

Jag är inte så duktig på att spara pengar men tid är jag duktig på att spara, och man ska gör det man är bra på är det inte så, tänker Sara för sig själv med ett leende på läpparna medan hon rör i färsen.

7 kommentarer:

marmoria sa...

Stackars människa. Människor, menar jag.

Sigge sa...

Stress, stress...jag känner det kommer krypande när jag läser texten. Tack och lov befinner jag mig för det mesta i lat-och skjuta upplandet utan ett samveta som säger att jag måste spara tid. Jag slösar...

Unknown sa...

a, det blev visst Sigge som fick kommentera din text idag, tyvärr är han inte så noga med stavningen ser jag, men i vilket fall, jag skriver under på det han skrivit och både han och jag är en slösare med tiden.

Miss G sa...

usch ja - men vinner hon verkligen så mycket som ett par minuter på de där grejerna?

Cattis sa...

Hej på er,

Tack för alla fina kommentarer som ni skriver till varje utmaning jag får ner i bloggen. Nej, hon(jag) får inte ut så mycket av de minutrarna. Men tyvärr insåg jag inte det när jag levde i det tempot. Maken gillade inte alls dessa två ideérna jag hade för mig som ni läst om men det förstod ni nog.....

Drumalex sa...

Låter som ett vedervärdigt liv, men det är svårt när man är mitt i det.

Siestri sa...

Jag kände verkligen hur stressad du måste ha varit.