VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 25 september 2009

God morgon Göteborg

Då var första natten avklarad i Göteborg. När jag skulle åka hit kom jag på att jag inte varit här på minst 13 år.Fy mig, det fårinte gå så lång tid till nästa gång bestämde jag när jag kommit på detta.

Här är jag på g inför tågresan. Jag fick skjuts av syrran in till stan. Tack SIS!
Nu har min kompis åkt till jobbet och jag har min lilla morgonstund med dator + te. Jag är inne på fjärde koppen nu så det är precis som vanligt. Fast när jag tittar ut genom fönstret är det faktiskt vackrare än hemma hos mig. Se själva.

Idag står det på en träff med en skrivarkompis. Vi ska träffas i Brunnsparken vid några lejon, så jag hoppas att jag hittar dit idag då. Vi ska prata om skrivandets våndor och glädje en stund och det ska bli otroligt roligt att få träffa henne.

Ikväll ska jag och min kompis på ett AA-möte oxå och det ska bli spännande för jag går annars bara på mina 12-stegsmöte hemma i min stad. I morgon blir det bokmässan så länge jag bara orkar och det viktigaste är då att träffa Åsa som oxå är en skrivarkompis. Hon har inspirerat mig otroligt mycket dels genom att hon är en coach och dels att henens bok Casanovas kvinna precis kom ut i handeln. Hur häftigt som helst. Det känns underbart just nu. jag ska verkligen njuta av denna helg. Jag brukar må psykiskt dåligt när jag åker iväg på semester, men det verkar inte komma när jag "bara" reser inom Sverige och för det är jag oerhört tacksam.

Jag tänker mycket på familjen där hemma, men det är skönt att få komma iväg en helg ensam. Jag måste lära mig att släppa taget om det där hemma. Jag har otroligt svårt för det. Hundarnas promenader är med mig fast jag inte är hemma. Inte friskt alls. Jag hoppas innerligt att jag kan lära mig att helt enkelt låta dem där hemma sköta det på deras visnär jag åker bort. Men nu ska jag försöka strunta i det för idag ska jag njuta av Göteborg. Det är bara synd (hahaha) att jag ska till London om en månad för jag kan inte slösa några pengar här, men visst kan man njuta utan att köpa sig till det? Det ska jag visa för mig själv idag.

Good Weekend Comments

Spicecomments.com - Good Weekend Comments


Ha en underbar dag där ni är

Cattis

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Njut Cattis!
Ses i morgon.

Kram Åsa

Maria sa...

Tack, jo det gör dom säkert med tiden.
Jadu, A är en ganska mysko person. Det är bara hon som har rätt och ingen annan. Jag har en känsla av att det kommer sluta med att jag skiter i både terapin och DBT:n för jag orkar inte hålla på så här.
Kram