VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 8 september 2009

Härliga Tisdag

Idag ska jag återigen till "mina" nior och ha en skrivövning. Det var halvklass igår och den andre halvan kommer idag. Det är jättebra för då kan jag ändra och förbättra det som inte fungerade riktigt igår. Min syster ska komma och hjälpa mig med mina arbetsuppgifter i mitt vanliga jobb idag. Hon har blivit arbetslös och då tvingar jag henne att hjälpa mig några minuter varje dag. Det underlättar enormt för mig så jag är tacksam att hon vill. Hon gör allt för att få umgås med mig.... Bra va??

Jag kom på härom natten när jag inte kunde sova att det är nästa månad som jag ska på skrivarkurs i London. Alltså, måste jag börja skriva in i datorn mina scener jag skrivit i sommar. jag måste utveckla dem så jag har mina sidor när jag ska dit. Jag får lov att skicka in 100 sidor som Ann läser och talar om alla fel..... Boken har hamnat i torsdagens planering och det ska bli jätterolgit att få sätta mig vid datorn några timmar och skriva, skriva och skriva.

Nu ska jag städa mitt kök.


Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments



Cattis

2 kommentarer:

Koneko sa...

Hej
Tror jag klarar mig utan silvergrått tills ögonen dyker upp :)
Kram

Carina sa...

Hej Cattis, såg att du hade varit inne på min blogg. Lycka till med joggandet! Och skrivandet!