VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 15 september 2009



Min senaste kanin till dottern. Jag har även gjort klart två små maskotar till maken med men de har inte velat bli fotograferade än. Men jag ska nog vinna över dem så att det kommer bilder på dem oxå snart. Jag fick igång svärmor med virket igår kväll med. Hon virkar en liten bäver. Så nu sitter vi två virkande tanter i soffan om kvällarna och virkar. Mina ögon som jag och min virkkompis Sandra beställt från England kom igår och nu ska figurerna få annat liv med dessa fantastiska ögon.

Idag ska jag ännu en lektion till "mina" nior för att lära dem att utveckla texter. Jag gillar det jag gör och jag ser fram emot dessa terminerna för att se hur de skriver till våren.

Jag har fått min praktikplats hos en lärare som undervisar på mellanstadiet och det ser jag fram emot mycket. Eftersom jag ska skriva med niorna hela deras sista år känns det bra att få vara tio veckor med lite yngre barn. Jag gick och funderade innan på hur jag skulle klara denna engelska praktikperiod med ungdomarna. Jag funderade på om jag skulle välja högstadiet eller gymnasiet, men eftersom jag läste engelska innan jag blev utbränd för sju år sedan finns de kunskaperna i vila långt inne i huvudet. Jag valde därför högstadiet för jag var rädd att jag inte skulle klara av gymnasieengelskan. De praktikplatserna var fulla och jag hamnade på mellanstadiet. Det är en mening med allting känner jag. Nu kan jag få igång engelskan på en lagom nivå och sedan jobba vidare med den med de äldre barnen.
Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments



Cattis

Inga kommentarer: