VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 september 2009

Coola killen

När min äldsta dotter var liten fick hon ha en massa fina hattar och mössor och roligast var när de var nyinköpta för då provades en hel del. Nu har Melvin blivit 3,5 månad och han har fått glittret i ögonen och det fina leendet som bara små barn har. Igår var det han som fick vara med om en kameratokig kvinna tillsammans med hans mamma som provade storasysters solglasögon på honom. Visst är han cool?



Gårdagen var en helt underbar dag med fint väder och härligt sällskap. Jag var hos in bästaste vän Jenny och vi har alltid det helt underbart tillsammans. Idagarna är det tio år sedan vi träffades på högskolan. Vi har ALDRIG varit sura på varandra. Vi har varit ärliga från första början och det har gett oss något idag som jag itne trodde var mäöjligt att jag skulle få tillsammans med en vän.

Idag ska jag bara skriva på boken tills jag inte orkar mer. Nu är företagets papper klart för denna gång och jag ska ge boken tid varje dag. Det känns helt underbart att veta att framöver ska jag ge mig själv och boken mycket tid. Det går fort nu tills Londonresan och jag ser mycket fram emot den. Tänk att få uppleva London med mina döttrar samtidigt som jag ska få gå på skrivarkurs och utveckla boken ännu mer. Det kan inte bli bättre. Jo, det hade det kunnat om maken oxå hade älskat London och kunnat följa med, hade det varit helt perfekt, men nu gör han inte det så det får bli de tre tjejerna som älskar London som reser.

Klockan är bara halv sex och jag kunde inte sova längre idag, men det gör ingenting för om en timme ska jag köra till friskis och svettis för att testa ett yogapass. Men jag kan berätta för er att det är rätt(MYCKET)tråkigt att vara väldigt trött om kvällarna men inte kunna gå och lägga sig före 22 för då kan jag inte sova på natten. När jag är trött klockan 8 är det lång tid att vänta på att kunna gå och lägga mig, inte för att jag vill lägga mig 8 men det är jobbigt att behöva tvinga mig själv att vara uppe länge för att nattens sömn ska vara till i alla fall 6. Igår lade jag mig kvart i tio och vaknade halv 5. Ikväll måste jag försöka vara uppe till halv 11. Får se hur det går då med lilla mig som är så kvällstrött.
Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments



Ha det bra

Cattis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt liten unge!!!
Hoppas morgonpasset går bra..
Inget kul att inte kunna sova..
Denna kan sova varsomhelst, närsomhelst utan att det rubbar min nattsömn... Är man kanske lyckligt lottad då?
Men jag är ju så förbenat morgonpigg.. Bra när jag vaknar på jobbet, mindre kul här hemma..
När åker ni till London??
Kramen
Chrissie

Maria sa...

Tusen tack. Hoppas det går bra men det är lite scary :)
Vilken goding du har på bild :)
Lycka till med bokskriveriet. Hoppas den kommer ut någon gång så man får läsa den :)
Kram