VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 8 april 2009

Utmaning 98 om att hoppa av

Just nu går jag i tankarna om att hoppa av skolan. Jag vill skriva istället. Jag vill inte jobba som lärare. Jag vill skriva. Jag vet också att om jag hoppar av kan jag inte hoppa på igen för de ska ändra lärarutbildningen så att man får inte ha läst kurserna för lääääänge sedan. Jag läste mina fristående kurser med början 99. Alltså, hoppar jag av kan jag inte ta någon examen för då måste jag gå om alla 3,5 åren och det gör jag inte, det vet jag. Jag kan alltså inte ta ett år att skriva på och sedan läsa igen, tror jag.

Detta kräver mycket tankar innan jag bestämmer mig. Det är denna termin med jobb, praktik, renovering och fest som det är för mycket för mig. Jag ska inte ha det på detta sätt fler terminer så jag måste verkligen tänka till innan jag bestämmer mig.

Jag har sökt jobb att köra ut tidningar på nätterna. Det hade väl varit ett perfekt jobb och sedan skriva resten av dagarna? Jag har inte fått jobbet än, men de söker med stora röda bokstäver efter tidningsutkörare och då kan de väl välja mig, kan de inte det?

Här kommer mina återkommande tankar tillbaka, En sak i taget, Det viktigaste först och att allt ordnar sig. Jag måste ha dessa rader med mig denna termin så får jag ta beslutet om att hoppa av efter höstterminen.

Att Skriva är min dröm och jag vill leva i den drömmen.


Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: