VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 10 april 2009

London igen

God morgon kära vänner,

I dag på morgonen har jag tagit beslutet att åka till London och skriva redan på Anns kurs i november. Om jag skriver 100 sidor tills dess + det jag skriver under veckan är boken nästan klar. Då kan jag börja skicka boken till förlag efter jul. Det känns spännande att tänka att jag kommit så långt.

Nu är det en vecka till min fest och sedan dotterns konfirmation och efter det ska jag ta fram boken igen och använda mig av allt jag lärde mig i London. Jag ska skriva varje vecka och låta texterna växa fram. Jag vet att jag har mycket inom mig och därför ska det bli spännande att se hur det utvecklas när jag väl börjar att skriva igen.

En vecka i London med skrivandet + julklappsshopping, det kan jag inte klara mig utan. Mina barn gillar det mindre, men om jag har "lite" saker med hem till dem accepterar de det lättare får jag hoppas. När jag pratade med mina barn och syrrans barn var det bara Alexander 3 år som sa att jag fick åka till london. Amanda(mitt syskonbarn 6 år) sa nej, för hon saknade mig så mycket. Min äldsta dotter sa "Du är aldrig hemma". Jag påminde henne att jag är hemma alla andra veckor året runt.

Jag hoppas ni alla får en bra påsk med mycket ledighet och kärlek.

Cattis

Inga kommentarer: