VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 11 april 2009

Utmaning 101 - ägg

Under alla år som jag har bantat har det funnits en maxgräns för hur många ägg jag fick äta. Jag tror det var sju stycken, eller något sådant. När jag nu har accepterat att jag är matmissbrukare och hittat en dietis som hjälper mig med min mat finns det inte någon maxgräns. Min dietist säger att det inte är farligt att äta många ägg i veckan.

Ägg betyder mycket för mig eftersom jag äter två stycken varje morgon tillsammans med nästan ett paket bacon. Det är min vardag. När resten av min familj har en lyxig frukost kokar de ägg. Alla i familjen tycker mycket om ägg.

Jag kör till en gårdsbutik utanför stan och köper många fack ägg åt gången och sedan säljer jag de vidare till syrran och till Tommy i stallet.

Denna vecka har jag handskats med många ägg eftersom jag bakat karlsbaderbullar och marrängbottnar till tårtan. Det är alltid bra att kombinera baket med bullarna tillsammans med marrängbottnarna för till bullarna ska man använda gulan och till marrängen vitan.

Det hade varit godare om påskägget med massor med godis hade varit min vardag, men eftersom jag är matmissbrukare äter jag sockerfritt och får stå över påskägget med godis.

Jag hoppas att alla får äta så mycket ägg de vill och önskar i påsk. Ägg till frukosten eller påskägg fyllt med godis, spelar ingen roll bara ni får det ni vill ha just idag.

Ha en fortsatt skön påsk.

Cattis

1 kommentar:

Margareta sa...

Det låter som att ägg är något viktigt i din vardag och nu behövs det många som ingrediens till festen. Ha en härlig påsk och oändligt med ägg.