VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 15 april 2009

3 dagar kvar

I morse klockan 6 tog jag dessa bilder. Onsdag idag och fest på lördag. Allt ordnar sig.



Nya dörrar ut mot terädgården där vi ska ha partytältet fullt med gäster(hoppas jag).






De skulle byta fönster igår och när de flyttade på dessa fönster som är bakom preseningen upptäcktes det att de var bärande. Kaos. Nu måste 5 fönster bli 3 och så reglar vi upp väggen där de andra fönstren satt. Maken är duktig och fantastisk, men helt slut. Efter detta ska jag aldrig renovera mer sa han igår. Vi får bo kvar här tills vi dör sa jag.



Nu är klockan 12 och jag väntar på min fantastiska städpartner i detta kaos. Min underbara syster. Vi ska fortsätta städa, planera och fokusera på det viktigaste. Jag är fortfarande lugn och det känns bra. Det blir fest i vilket fall som helst eftersom jag fyller år, det kan vi inte ändra på. Ikväll ska jag fixa lösnaglar och efter det ska vi tapetsera. Det blir bra va??

Jag fick ett mail idag från en tjej som hittat min blogg om att skriva en bok. Härligt Linda!!!! Jag blev så glad och jag hoppas att bloggen ger er alla någonting om inte skratt om hur vi kunde planera renoveringen på detta vis innan 18/4.
Ha en härlig dag i solen jag ska ha det gott i min källare.
Cattis

Inga kommentarer: