VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 29 april 2009

Utmaning 119 en bild

En bild av en livboj.

Jag önskar att det finns en så stor livboj som kunde slängas runt de missbrukande föräldrarna och rädda dem. Rädda dem för deras barns skull.

Jag önskar att denna livboj finns för de barn som blir besvikna dag efter dag behöver räddas.

Jag önskar att denna livboj finns för de medberoende fruarna och makarna till de som är i missbruket, för att rädda dem från deras sjuka beteende som skadar deras barn och dem själva.

Jag önskar att det funnits en livboj för mig för många, många år sedan som räddat mig från alla de år jag levt i missbruk, medmissbruk igenom innan jag kunde ta mig därifrån.

Ha en bra dag


Cattis

3 kommentarer:

Unknown sa...

Önskar dig också en bra dag och ett bra vidare liv. Som jag förstår har du idag ett mycket bättre liv än vad du levt tidigare. Barnen ja, alla dessa oskyldiga som tvingas leva med missbrukande föräldrar...visst önskade man att det fanss en livboj för alla dessa små...
Kram Anna

skimmer sa...

ja det är kloka funderingar du har... jag tänker att något ändå fanns i ditt liv som är en livboj för dig.
Din tro och din kämpekraft annars vore du inte här..

Anneli sa...

Ja, tänk om det fanns en livboj för alla oskyldiga barn därute, det hade jag också behövt.
Men du, på något sätt så överlever vi ju ändå, så något kanske vi har som hjälper oss frammåt.
Kram