VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

Hej allihopa,

Det är torsdag kväll och jag sitter och väntar på Dr Phil klockan 19. Maken har rest till Polen för att hämta våra nya fönster, min äldsta dotter är i kyrkan och den yngsta är på påskfest. Det är bara jag och hundarna hemma. Jag och flickorna städade i förmiddags och i eftermiddags har jag varit hos en kompis och lämnat ett vildsvin. Det är grisen som ska grillas hel på min fest. Det är en kompis man som ska stå för maten.

Jag fick bullar med mig hem som Annika( min underbare vän Tack så mycket) bakat + en tårta och en plåt kärleksmums. Det är skönt att slippa baka och tänka på maten nu när jag städar och handlar varje dag. Igår pratade jag med en släkting och de kommer och firar mig på dagen så det kommer till att komma gäster hela dagen. Då gäller det att vara klar på fredag kvällen med allting. Jag har min syster till hjälp och mina barn så det känns som om allting ska kunna fungera.

Idag hände något väldigt roligt. Jag fick mina deklarationspapper. Jag får så mycket pengar tillbaka att det blir en ny skrivarvecka i London om ett år. Hur härligt som helst att veta det nu.

Ha en bra kväll och en underbar påsk. Min påsk innehåller städning och städning. Och promenader med hundarna såklart.

Cattis