VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 6 april 2009

Köket är på plats

Hejsan mitt i natten,

Klockan är 2.50 och jag kan inte sova. Jag har problem med sömnen och nu när vi ändrat klockan är det mycket värre för jag är inte uppe så länge som jag behöver. Jag orkar inte och då går jag och lägger mig. Resultatet i natt blev att jag vaknade och kunde inte somna om. Här sitter jag nu framför datorn med en god kopp te och tänkte berätta om söndagen. Den stora dagen då köket kom på plats.



Robban(snickaren) och Janne(han vi har betällt köket av)kom 8 och började jobba.



Jag servade med frukost,fika, lunch och fika igen med nybakade bullar. Vi tog förmiddagsfikan utomhus, men det var inte lika varmt idag som igår så resten av dagen åt vi i källaren.

På bilden är det Alexander med sin moster(jag). Jag är överlycklig idag för Alexander har erkänt att han är kär i sin moster. Bättre kan det inte vara, eller hur?


Lite diskussioner om hur spishällen ska sitta, de mäter och räknar, men jag vet inte om de blir klokare för det. Är inte mina köksluckor fina? Det är luckor av kärsbärsträd.





En sista diskussion arbetarna emellan innan de lämnar oss idag, men jag hoppas att de kommer snart igen för att göra det helt klart. Innan de kommer ska maken "bara" lägga golvet och göra köksbänkarna. Han ska åka till Polen på fredag för att hämta hem de nya fönstren.





Allt har gått mycket bra idag, men jag har inte suttit ner många minutrar och när jag lade mig tänkte jag bara "jag orkar inte ha fest". Samtidigt vet jag att hade jag inte bestämt mig för att ha fest hade köket tagit 4 månader på sig att komma på plats istället för 4 veckor och det hade varit lika jobbigt. Nu hoppas jag att jag ska ta mig tiden att vila samtidigt som jag städar och förbereder festen. Min syster har tagit semester hela nästa vecka för att hjälpa mig att städa och få fint här hemma och det är jag oerhört tacksam för.

Mina flickor har varit hos sin pappa denna helg och ska även dit i påsk, så jag blir helt ensam på långfredagen, undras hur lång den blir då för mig. När jag blir helt själv hemma är jag oerhört tacksam för mina hundar, de är ovärderliga och jag njuter avderas sällskap även om det är jobbigt att gå ut med dem tre gånger om dagen.

Ja, detta var en "liten" uppdatering om hur det går här hemma med köket, nu ska jag lägga in lite bilder på facebook innan jag kryper ner i sängen igen.

Hoppas ni andra sover gott nu....

natti, natti

Cattis

Inga kommentarer: