VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 11 april 2009

En vecka kvar till festen

Nu har nedräkningen börjat till den stora dagen. Om en vecka kan vi inte göra mer i huset. Idag ska syrran komma och hjälpa mig att städa och få fint här. Maken är på väg hem från Polen med de nya fönstren. Det viktigaste är att de byter det som är mot trädgråden, för där ska vi ha dörrar som ska vara öppna ut mot trädgården och partytältet. Alltså måste de dit.



Jag är hur lugn som helst. Jag har haft fina dagar här nu utan jobb, man och barn. Jag har haft det mycket bra och tagit det lugnt mellan varven. (Klart jag har saknat dem, men det har varit skönt att få vara själv med mina tankar.)Hundarna fick 3 cykelturer igår så de är nog trötta idag. Jag tror jag kan ägna mig åt huset idag och pausa emellanåt på trappan i solen. Där trivs jag jättebra och jag drack min första kopp te på trappan igår med solen som sken från en blå himmel. Jag har en uppfattning att när jag städar ska jag städa konstant hela tiden, men det orkar jag inte och jag vilar emellanåt. Jag vet inte varför jag har den uppfattningen, det viktigaste är att jag hinner med några saker varje dag. Under hela min barndom städade min mamma ALLTID. Hon var ALLTID arg. Det är väl pga hennes städning som jag tror att jag måste städa varje minut jag är vaken.


När jag tittar på bilderna om hur storarummet/köket ser ut en vecka innan undrar jag hur det ska se ut om en vecka. Men en dag i taget ska det bli fint till festen. Alla hjälper till, min underbara kompis Pernilla ska göra blomsterarrangemang till borden. Annika har bakat mycket till mig och min syster hjälper till att städa. Mina barn kommer hem på måndag från sin pappa och sedan hjälps vi åt allihopa.

Det kan inte bli något annat än bra. Eller vad tror ni?

Ha en härlig påsk.

Cattis

5 kommentarer:

Cicki sa...

Det viktigaste är att du orkar njuta och vara glad på din stora födelsedag.

Cattis sa...

Det är precis så jag tänker, att jag ska njuta och bara vara på min födelsedag. Jag känner oerhörd tacksamhet för mitt lugn och att jag tänker att det blir som det blir, även om jag vill att vi ska hinna så mycket som möjligt.

Mitt arbete i 12-stegsprogram hjälper mig nu.

Åsa Hellberg sa...

Du vet väl att din mammas uppfattning om städning är just din mammas, eller hur?

Jag har inte läst hela din blogg, men som jag förstod är du matmissbrukare? Är det där du gör stegen?
Jag själv har varit medberoende, och jag skriver "varit" för jag är just nu, sedan ett längre tag, besvärsfri:)

Cattis sa...

Åsa: Ja, jag har gjort stegen inom OA (Overeaters Anonymous). Jag känner inte mig särskilt medberoende när jag jobbar i programmet, men det smyger sig in då och då ändå.

Jag vet att mammas städning är inte min städning och jag vill må bra samtidigt som jag fixar här hemma. Det mår vi alla bra av. ingen mår bra av en arg mamma varken mamman eller barnen. Det är skönt att känna att jag brutit mönstret jag växte upp med.

Åsa Hellberg sa...

Heja Cattis!