VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 18 april 2009

ÄNTLIGEN ÄR DET 18 APRIL

Ja, då var den stora dagen kommen.Klockan är halv 8 och jag har sovit ganska bra inatt, förutom då jag vid 3 tiden låg och planerade när jag skulle städa toaletterna idag. Idag skiner solen från en blå himmel och jag mår fantastiskt bra. Det var smärtsamt att komma hit, med trötthet och kropsliga smärtor, men nu är det den 18 april och det blir fest. Tapeterna är inte på plats, men väl långborden och partytältet och det är väl det som behövs för att det ska vara fest. Det enda som är kvar i köket är att koppla vattnet och sedan kan jag börja använda det. Det kommer Micke och fixar idag.

Alla har verkligen ställt upp, arbetarna, el-Micke och rör-Micke och framförallt maken. Denna sista veckan har min syster varit en syster som man absolut inte kan leva utan. Det finns absolut ingenting negativt att säga om henne idag. Hon är fantastisk. Så här har det inte alltid varit, men de sista 7 åren har vi verkligen jobbat på vår relation och har idag något som jag aldrig trodde var möjligt. Tack för 12-stegsprogrammens sunda inställning!






Min syster har denna vecka haft den energin och beslutsamheten som jag inte haft. Hon har puffat mig i rätt riktining och kommit med förslag hur vi ska få det finare i huset tills festen. Jag hade aldrig klarat det ensam utan henne.TackTackTackTack Camilla.

Nu ska jag in i duschen och sedan ska jag köra till maxi för att handla lite och köpa tidningen för det finns säkert något fint grattiskort på familjesidorna där på mig.

Det är fördelen med att vara lillasyster, man vet vad som ska hända eftersom storasyster fick samma saker (som födelseannanons i tidningen)för två år sedan. Det enda jag inte vet är om jag blir gratulerad av mamma och far, men det lär jag märka under dagen.




Ha en underbar dag, det ska jag ha.

Festbilderna kommer i morgon

Cattis

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hurra och Grattis på födelsedagen.
Din fest kommer att bli alldeles underbar!

Kram från Åsa

Cicki sa...

Ett stort grattis på födelsedagen. Hoppas den blir underbart rolig. Kram

Bloggullet sa...

Grattis på födelsedagen, hoppas du får en härlig dag.
Vi ska fira min och min sons födelsedag nästa lördag, det är många som fyller år i april.
Kramar

Cattis sa...

Tack för gratulationerne, det är härligt att läsa dem.

Robert W sa...

Hej!

Som du förstår hade jag fullt upp med min 50-årsdag och hann inte skriva någon hälsning till dig här igår, men jag hoppas att även du hade en fin födelsedag.