VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 11 oktober 2010

Till skolan idag

Nu är jag på plats i en fin liten lägenhet, med ett vardagsrum och ett sovrum. Den är helt ny i ett gammalt hus hos dem jag bott hos tidigare när jag varit på skrivarkurser här. Det enda som är minus med lägenheten är att det finns ingen spis, bara micro med grillfunktion, men det lär jag mig snart att leva med. Jag får klara mig utan kokta ägg dessa veckorna.

Idag är jag nervös, för nu ska jag hitta resvägen till Svenska skolan och sedan träffa en hel hög med lärare och elever idag. Jag är så trött varje dag, men jag hoppas att det släpper snart. I morgon börjar min handledares enda lektion 14.45. Jag har en timmes enkel resväg till skolan, så det blir lite tråkigt om jag ska behöva åka dit varje tisdag för en lektion. Men det löser sig.



Igår var jag på europas största OA (Overeaters Anonymous)möte. Det var 50 stycken matmissbrukare i samma rum. Det är så mäktigt och kraftfullt att få träffa dessa underbara människor i denna gemenskap. Jag ska dit igen på söndag, för det är så roligt att träffa nya människor även om jag blir trött av det. Jag ska även försöka besöka andra möten oxå för att få uppleva olika möten här i London.Det finns så många varje dag, så det blir inte svårt alls att hitta dem. Jag har oxå tänkt att leta upp något alanon (möte för anhöriga till alkoholister)möten oxå.

Tåget in till London tar 25 minuter och jag kommer att utnyttja den tiden att skriva på. Igår gick jag igenom de olika perspektiven man kan använda sig av när man skriver + berättarrösten. Det är något jag och mina kurskamrater ska diskutera i en litteraturdiskussion i skrivarkursen Kreativt Skrivande II. Vi har då läst boken Skriv på av Elisabeth George. Jag kommer att dela med mig av hennes tankar i nästa inlägg, för det är mycket intressant läsning som jag får ta del av i denna bok och den vill jag dela med er.


Igår köpte jag en fin temugg i Disney affären. Jag köper minst en till mig själv när jag är här. Så skåpet därhemma börjar få en hel del fina muggar som står på hyllan. Denna gång tänkte jag köpa en varsin till maken och flickorna som ska stå och vänta på dem när de kommer. Då blir de nog glada tror jag.









Jag köpte även ett par söta morgontofflor där för det var något jag verkligen behövde eftersom golvet i lilla läganheten är kallt.

Ha en härlig måndag - jag ska göra så gott jag kan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väl du kommit tillrätta nu! Märkligt att du inte ens har en kokplatta...
Muggen var fin och STOR, vilket är bra till en te älskare som du!
Morgon "skossorna" va fina! Ser varma och goa ut!
Tror dom här veckorna bara kommer att svepa förbi och snart är du hemma igen. Väl vi kan hålla kontakten via internet!
Lycka till med allt idag!
Kramkalas

Ninas skrivarlya sa...

Vad härlig att du kommit på plats nu. Underbar mugg och ljuvliga tofflor!

Var i London är det du bor?

/Kramkram

Cattis sa...

Chrissie: jag kanske köper en kokplatta, får se vad de kostar. ja, det är lite konstigt i en nyrenoverad lägenhet.
Nina: jag bor i Crystal Palace 25 minuter tågresa från London