VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 14 oktober 2010

Äntligen tänker jag på engelska ockå

Jag trivs jättebra och jag börjar komma in i det engelska språket. Jag är så imponerad av de svenska eleverna som går på skolan. Vissa elever har en svensk förälder cch en engelsk, men vissa har två svenska föräldrar som jobbar här. Det är så roligt att höra dem prata helt obehindrat under lektionerna. På måndag ska jag ha min första lektion. Kan ni gissa vad det är? En skrivövning såklart.

Jag har fått två böcker till i mina händer som ska läsas och den ena är på nästan 500 sidor och den andra är tunn. Det är böcker som eleverna på gymnasiet ska läsa i engelska A och B.

Just nu sitter jag bara och väntar på att det ska bli kväll, för jag har inte sovit i natt så jag är så trött så trött. Men vi hade bara två lektioner med en 4-5 i engelska som var otroligt rolig. I morgon börjar vi inte förrän tio, men slutar halv fem. Så det klarar jag nog. Onsdagarna kommer att bli värst för då börjar vi på gymnasiet i en annan skola kl 9 och är där 3 lektioner och sen åker till till grundskolan och har 2 lektioner så jag är borta 10 timmar den dagen. Deras lektioner är 60 minuters lektioner, så det är lång tid med engelska. De har alltid två timmar efter varandra.

Jag chattar med min familj varje dag och det fungerar bra, tycker jag. De klarar sig alldeles utmärkt utan mig juast nu denna första veckan, i alla fall. Flickorna sätter sig vid datorn så fort de kommer hem så chattar vi en lång stund där. Maken gör oxå det, men älgjakten är igång, så det har inte blivit så mycket av den sorten med honom.


Ha en skön torsdag - själv längtar jag bara till john blund kommer



1 kommentar:

Pixi sa...

vad roligt att det går bra för dej !! Så skööönt..Måste verkligen vara en häftig upplevelse!! Stor kram =)