VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 1 oktober 2010

6 dagar kvar

Ja, nu är det nedräkning på riktigt.

Nu pirrar det sådär skönt i magen. Ingen ångest eller annat som känns jobbigt, nu längtar jag verkligen till detta äventyr.





Igår hade jag besök av en mycket nära vän som kört några mil för att få träffa mig innan jag reser. Det värmde mitt hjärta kan ni tro. Jag har inte så många vänner och behöver det inte heller för jag trivs mycket bra ensam. MEN när nu en av dessa få tar sig tid och pengar att köra några mil för att ge en liten present och få träffa mig, då blir jag glad.

Jag fick bokstäverna TRO, men jag hittade ingen bild med just det ordet, så det blev på engelska för att visa er hur fint det kommer att vara. Hon TROR på mig sa hon och det stärker mig så mycket att få höra de orden.

Idag ska jag samla tid med min underbaraste syster. Det blir kalkonmiddag här hos mig. Jag ska ösa,ösa ösa kalkonen för att få en god sås till det. Vi åt alltid en god kalkonmiddag hos mina föräldrar när vi umgicks, men eftersom jag bara har systern i mitt liv av alla släktingar jag har så blir det vi som får skapa traditioner och umgås så mycket så det känns varmt i hjärtat och det gör vi oxå.

Min lilla hund har nog redan förstått att jag reser ifrån henne nästa vecka för hon är 20cm bak mig varje minut som jag inte sitter stilla. Hon kommer alltid ut i hallen när jag ska köra och vill följa med, det gjorde hon inte för några månader sedan. Så hon kommer att längta efter sin matte, det vet jag. Och jag henne såklart.

Ha en underbar fredag - det ska jag ha med planering, pappersjobb och lite studier såklart.

2 kommentarer:

Pixi sa...

önskar dej en skön resa om vi inte hörs innan o en trevlig fredag,kram =)

Anneli Stålberg sa...

Det låter bara helt underbart!
Jag hoppas att du får det helt fantastiskt.

Tro är bra! Att lära sig att tro på sig själv tror jag är en förutsättning för att också andra ska göra det.

Kram!