VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 21 oktober 2010

Cattis i London

London är indelad i zoner och jag bor i zon 3. Det jag inte visste var är att skolorna jag är på är i zon 4. Så när jag åkte till den ena skolan igår, kom jag inte ut från stationen eftersom min biljett var ogiltig. Jag skulle fått betala 20 pund för ogiltig biljett,men fick köpa en för 2 pund för att komma ut. När jag skulle gå på bussen kostade det 2 pund och det hade jag inte cash, det diffade på några pence. In igen på stationen för att köpa en ny biljett som skulle räcka hem för 5 pund och så kunde jag äntligen åka till skolan.

Idag skulle jag ta ett kort till mitt nya travelcard som ska gälla en måndag och jag hade växlat mig till pund i mynt och så snurrade jag ner stolen och satte mig tillrätta och skulle lägga i mynten - den apparaten tog bara sedlar. En fempunds sedel skulle det vara och det hade jag ju bara i mynt ingen sedel. Ut igen och växla, sen tillbaka, smila och blixten och sen var det äntligen klart.

Ja två dagar i mitt häftiga Londonliv

Hoppas ni sover gott i natt - jag bör göra det för jag har varit vaken sedan 4.15 för mammahjärtat var lite oroligt. Natti Natti

2 kommentarer:

Koneko sa...

Låter som att du har det skoj i utlandet :) Saknar dig så du får nog komma hem snart igen!

Cattis sa...

Tack, det var skönt att höra att jag är saknad. Ja, roligt är det samtidigt som det är jobbigt att vara ensam. Men om en vecka kommer familjen och sen är jag inte ensam längre.